inside-banner

کاربرد فلنج چیست؟

کاربرد فلنج چیست؟





در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد های فلنج ها آشنا کنیم؛ تا بدانید که این نوع اتصالات در چه مواردی استفاده می شود، پس با ما همراه باشید. 

 

کاربرد فلنج چشم انداز صنعت


موارد مورد استفاده فلنج ها به شرح زیر است:


اتصالات فلنج به منظور ایجاد ارتباط بین شیر ها و دیگر قسمت های قابل اتصال به لوله ها، مورد استفاده قرار می گیرند. این اتصالات نیاز به دقت و نگهداری دارد.


استفاده از این نوع اتصالات در مکان هایی که احتیاج دارد تا اتصالات به آسانی و با سرعت زیاد انجام شود، بسیار کاربرد دارد.


برای اتصال دادن لوله ها به دیگر تجهیزات مثل مخزن های تحت فشار، انواع کمپرسورها و پمپ ها نیز  مورد استفاده قرار می گیرد.


 
با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد می توان نتیجه گرفت که یکی از تجهیزات مهم در پایپینگ ها، فلنج ها هستند.

 


آداپتور فلنج چیست؟


آداپتور های فلنج نوعی پلیمر می باشند که به عنوان یکی از مدل های اتصالاات پلی پروپیلن در لوله کشی ها به کار گرفته می شوند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که این آداپتورها دارند این است که از عبور نور در لوله ها جلوگیری می کنند که این ویژگی موجب می شود که امکان رشد میکروارگانیسم ها از بین برود. از سوی دیگر به زیاد شدن کیفیت فرایند لوله کشی ها نیز کمک می کند. زیرا این محصول دارای خطوط راهنمایی برای متصل شدن با سرعت زیادتر می باشد. 

کاربرد فلنج در صنایع مختلف چیست؟


همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد، فلنج ها در مواردی که ذکر شد مورد استفاده قرار می گیرند، حال در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با کاربرد هایی که این نوع اتصالات در صنعت های مختلف دارند آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.
کاربرد های فلنج ها در صنایع، بسیار گسترده و وسیع می باشند. کاربرد های کلی فلنج ها در حقیقت همان وصل کردن لوله ها به دیگر اقلام و تجهیزات و موارد مرتبط با پایپینگ مثل تجهیزات ابزار دقیق، مخازن تحت فشار، کمپرسور، ضربه گیر ها، شیرآلات، پمپ و ... می باشد.


کاربرد فلنج در صنعت نفت و گاز


در صنایع نفت و گاز به دلیل وجود گسترده و استفاده ی زیادی که از لوله و لوله کشی می شود، به کارگیری اتصالاتی مثل فلنج بسیار حائز اهمیت است. در این صنایع از فلنج های گوناگونی استفاده می شود که می توان این موارد را نام برد: کور، فلنج گلو دار، جوشی محفظه ای، لبه دار، دنده ای و روکار. این نوع فلنج ها بر اساس نوع کاربری، در قسمت های گوناگون این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. 
 

کاربرد فلنج در صنعت نفت و گاز

 

کاربرد فلنج در صنعت غذایی

یکی از صنایعی که در آن خطوط لوله کشی و اتصالات بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، صنایع مواد غذایی می باشد. نکته ای که درباره تجهیزات مورد استفاده در صنایع مواد غذایی وجود دارد این است که بایستی قوانین بهداشتی را رعایت کنند. زیرا در این صنایع به خطوط لوله ای که در برابر خوردگی و آلودگی های سطحی مقاومت زیادی دارد، نیاز است. همین طور لازم است که امکان برسی، تعویض و یا تعمیرات بخش های گوناگون به آسانی فراهم شود که خوشبختانه اتصالات فلنجی از این موارد برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب انواع فلنج چیست و چه ویژگی های دارند را مطالعه کنید.

کاربرد فلنج در ساخت محفظه خلاء


در عصر امروز از سیستم های خلاء به شکل رایج در صنایع گوناگون استفاده می شود. این سیستم ها چه در کاربرد های تحقیقاتی و آزمایشگاهی باشند، چه در کاربرد های روزمره مثل جاروبرقی، در آنها از فلنج استفاده می شود. کاربردی که فلنج ها در این سیستم ها دارند این است که در انتهای تیوب یا در اتصال دادن محفظه های گوناگون و پمپ های خلاء به یکدیگر قرار می گیرند و اهمیت زیادی دارند.

 



عضویت در خبرنامه

لطفا منتظر بمانید ...